Harmonogram posiedzeń Okręgowej Rady Pielęgniarek i Położnych oraz posiedzeń Prezydium Okręgowej Rady Pielęgniarek i Położnych we Włocławku w roku 2021

Posiedzenie Prezydium ORPiP we Włocławku  24 Luty

Posiedzenie ORPiP we Włocławku  24 Marzec

Posiedzenie Prezydium ORPiP we Włocławku  21 Kwiecień

Posiedzenie Prezydium ORPiP we Włocławku  19 Maj

Posiedzenie ORPiP we Włoclawku  23 Czerwiec

Posiedzenie Prezydium ORPiP we Włocławku  21 Lipiec

Posiedzenie Prezydium ORPiP we Włocławku  25 Sierpień

Posiedzenie ORPiP we Włocławku  24 Wrzesień

Posiedzenie Prezydium ORPiP we Włocławku  20 Październik

Posiedzenie Prezydium ORPiP we Włocławku  17 Listopad

Posiedzenie ORPiP we Włocławku  16 Grudzień

UWAGA !!!

W momencie odwołania pandemii odbędzie się Okręgowy Zjazd Delegatów VIII Kadencji i terminy Posiedzeń ulegną zmianie .

Małgorzata Zawirowska

Przewodnicząca Okręgowej Rady

Pielęgniarek i Położnych

we Włocławku

13 Października 2021

STANOWISKO NR 54 PREZYDIUM NACZELNEJ RADY PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH Z DNIA 5 PAŹDZIERNIKA 2021 R. W SPRAWIE PRZYWRÓCENIA OBOWIĄZKU STOSOWANIA PRZEZ ŚWIADCZENIODAWCÓW MINIMALNYCH NORM ZATRUDNIENIA PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH W PODMIOTACH LECZNICZYCH ORAZ WZNOWIENIA PRAC W ZAKRESIE WDROŻENIA NORM ZATRUDNIENIA W POSZCZEGÓLNYCH ZAKRESACH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH DOTYCHCZAS NIEOBJĘTYCH REGULACJAMI PRAWNYMI

NEWSletter NIPiP 13 października 2021

13 Października 2021

Informacja Komitestu Strajkowego z dnia 12 października 2021r

13 Października 2021

Ankieta adresowana do pielęgniarskiej i położniczej kadry kierowniczej

11 Października 2021

7 LIPCA 2021 R. PRZEDSTAWICIELKI NRPIP I OZZPIP SPOTKAŁY SIĘ SIĘ Z PREZESEM NAJWYŻSZEJ IZBY KONTROLI MARIANEM BANASIEM

NEWSletter NIPiP 8 października 2021

21 Września 2021

Szanowni Państwo

Zdjecia z protestu NIPiP

31 Sierpnia 2021

Szanowni Państwo

6 EDYCJA NAGRODY PIELĘGNIARSKIEJ KRÓLOWEJ SYLWII QUEEN SILVIA NURSING AWARD

16 Sierpnia 2021

Szanowni Państwo

NA 11 WRZEŚNIA 2021 R. NA GODZINĘ 12:00 ZAPLANOWANO W WARSZAWIE PROTEST PRACOWNIKÓW OCHRONY ZDROWIA

16 Sierpnia 2021

Szanowni Państwo

KOMUNIKAT NR 9 MINISTRA ZDROWIA W SPRAWIE SCHEMATÓW MIESZANYCH DLA SZCZEPIEŃ PRZECIW COVID-19 PREPARATAMI ASTRAZENECA, PFIZER/BIONTECH, MODERNA ORAZ JANSSEN

Newsletter NIPiP 12 lipca 2021

16 Sierpnia 2021

Szanowni Państwo

BEZPŁATNA POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA PRACOWNIKÓW ZAWODÓW MEDYCZNYCH

9 Sierpnia 2021

Szanowni Państwo

WIELE BADAŃ NAUKOWYCH STAWIA PIELĘGNIARSTWO NA SZCZYCIE LISTY ZAWODÓW NAJBARDZIEJ ZAGROŻONYCH DEPRESJĄ. CZAS PANDEMII SPRAWIŁ, ŻE STATYSTYKI POSZYBOWAŁY W GÓRĘ

30 Lipca 2021

TPK – Twoja pomoc medyczna w godzinach wieczornych, w weekendy i święta

30 Lipca 2021

Szanowni Państwo

Monitoring aktów prawnych

26 Lipca 2021

KOMUNIKAT NR 9 MINISTRA ZDROWIA W SPRAWIE SCHEMATÓW MIESZANYCH DLA SZCZEPIEŃ PRZECIW COVID-19 PREPARATAMI ASTRAZENECA, PFIZER/BIONTECH, MODERNA ORAZ JANSSEN

26 Lipca 2021

Wynagrodzenie medyków po 1 lipca 2021 roku. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

21 Lipca 2021

LIST OTWARTY DO PACJENTÓW

Newsletter NIPiP 21 lipca 2021

16 Lipca 2021

Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH -Państwowy Instytut Badawczy opracował materiał informacyjny pt. „Nierówności w zdrowiu i znaczenie ich pomiaru w ramach realizacji Narodowego Programu Zdrowia (NPZ)”.

W dokumencie zawarto informacje przedstawiające zakres pojęciowy nierówności w zdrowiu oraz katalog wskaźników opisujących sytuację zdrowotną oraz jej determinanty. Ministerstwo Zdrowia, przekazując ww. dokument do rozpowszechnienia, wskazało iż jest on zaproszeniem do dalszej współpracy i wzmocnienia działań instytucji publicznych na rzecz ograniczania nierówności w zdrowiu.

12 Lipca 2021

7 LIPCA 2021 R. PRZEDSTAWICIELKI NRPIP I OZZPIP SPOTKAŁY SIĘ SIĘ Z PREZESEM NAJWYŻSZEJ IZBY KONTROLI MARIANEM BANASIEM

Newsletter NIPiP 12 lipca 2021

8 Lipca 2021

Medyk na Medal – konkurs Rzecznika Praw Pacjenta

14 Czerwca 2021

III Ogólnopolski Kongres Pielęgniarek i Położnych „Wiem, więc szczepię” zaczynamy 15 czerwca 2021

9 Czerwca 2021

KATASTROFA KADROWA PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH RAPORT NACZELNEJ IZBY PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH

Newsletter NIPiP 8 czerwca 2021

31 Maja 2021

STANOWISKO NR 52 PREZYDIUM NACZELNEJ RADY PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH Z DNIA 27 MAJA 2021 R. W SPRAWIE POPARCIA AKCJI PROTESTACYJNEJ PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH

Newsletter NIPiP 27 maja 2021

26 Maja 2021

OPIEKA OKOŁOPORODOWA W DOBIE PANDEMII COVID-19 PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI DLA POŁOŻNYCH - bezpłatny webinar dla położnych

25 Maja 2021

Wykaz priorytetowych dziedzin specjalizacji dla pielęgniarek i położnych, które będą mogły uzyskać dofinansowanie z budżetu państwa w 2021 r.

Newsletter NIPiP 20 maja 2021

25 Maja 2021

Zapraszamy do lektury najnowszego wydania czasopisma „Służba Zdrowia”

26 Kwietnia 2021

Nowy IBUK Libra

Już dziś każdy czytelnik może zobaczyć, jak zmieniła się czytelnia online IBUK Libra. Wciąż na platformie można czytać cała dobę, siedem dni w tygodniu. Wydawnictwo Naukowe PWN potwierdza, że serwis po serii testów, w których brali udział także bibliotekarze, jest gotowy. Zmienia się również wygląd.

Każdy odwiedzający platformę zostanie zapytany o to, czy potrzebuje więcej informacji, czy chce zacząć korzystać. Pojawiają się nowe karty użytkownika. Warto założyć konto w IBUKU Librze, aby cieszyć się w pełni wszystkimi funkcjonalnościami.

Po zalogowaniu będziemy mogli:

- zobaczyć cztery ostatnio czytane książki + książkę miesiąca od PWN;

- zobaczyć wszystkie "książki w moich bibliotekach", bez potrzeby przełączania się między bibliotekami - opcja dla osób, które korzystają z zasobów dwóch lub większej liczby bibliotek;

- korzystać z karty "moja półka" czyli dodawać do niej wybrane tytuły, czytać czy kopiować opis bibliograficzny do pracy, bez przechodzenia do wirtualnej półki myIBUK;

- przeszukiwać cały zasób IBUKA Libry w karcie "wszystkie książki", gdzie znajduje się 47 000 tytułów, proponować rozszerzenie zasobu lub znaleźć najbliższą e-czytelnię, w której poszukiwany tytuł jest dostępny.

To wciąż nie wszystko. Więcej informacji nt. platformy i jej funkcjonalności w social mediach Facebook.com/PWNNauka

Zapraszamy do nowej odsłony IBUKA Libry

21 Kwietnia 2021

NEWSletter NIPiP 19 kwietnia 2021 r. 30 lat samorządu pielęgniarek i położnych

"Samorząd powstał na mocy ustawy o samorządzie zawodowym pielęgniarek i położnych z 19 kwietnia 1991 roku. I ten właśnie dzień niektórzy przyjmują za datę jego narodzin. Dla innych był to I Krajowy Zjazd Pielęgniarek i Położnych, który obradował w dwu turach, czyli 5–6 listopada i 11–12 grudnia tego samego roku w Warszawie i powołał naczelne władze samorządu, ustanowił regulaminy dla struktur naczelnych i lokalnych, podjął też kilka ważnych uchwał: w sprawie gospodarki finansowej czy kierunków rozwoju pielęgniarstwa..."

20 Kwietnia 2021

Roszczenia wobec pielęgniarek, położnych i nie tylko. Sprawy karne i cywilne - Zaproszenia na webinar 21.04.2021

16 Kwietnia 2021

Wystawa "Walka polskich medyków z pandemią koronawirusa"

13 Kwietnia 2021

ZAPRASZAMY NA STUDIA PODYPLOMOWYCH EXECUTIVE MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION EMBA DLA PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH

8 Kwietnia 2021

Oferta dodatkowej pracy dla pielęgniarek i położnych

1. Oferta skierowana do pielęgniarek i położnych w ramach dodatkowej pracy i zatrudnienia na umowę zlecenie przez podmiot leczniczy.

2. Realizacja udzielania świadczeń wyłącznie w ramach teleporady.

3. Czas udzielania teleporad w godzinach 18.00 - 8.00 (na zasadzie nocnej i świątecznej pomocy medycznej - czyli:

- zebranie wywiadu

- wpisane danych do systemu (połączonego z systemem e-wuś)

- pokierowanie pacjenta gdzie powinien zgłosić się (np. SOR, IP, do AOS itp. lub zaordynowanie leku zgodnie z kompetencjami pielęgniarek, położnych, które posiadają odpowiedni kurs.

4. Wycena teleporady udzielonej wyłącznie przez pielęgniarkę, położną wynosi 12,00 zł brutto ( teleporada oszacowana jest średnio na 10-15 minut dla pacjenta, czyli wpisanie do systemu, który będzie połączony z systemem e-wuś i udzielenie porady). Przyjęto założenia, że na 1 godzinę przypadać będzie ok 6 porad natomiast oszacowano, że po nagłośnieniu i przeprowadzonej medialnej kampanii może być ok. 100 000 porad dziennie.

5. W przypadku konieczności odesłania pacjenta do lekarza to wycena tego typu porady wyniesie 8,00 zł (brutto).

6. Warunkiem przystąpienia do projektu jest posiadanie przez pielęgniarkę, położną: komputera, laptopa z dobrym łączem internetowym, aby była łatwa możliwość odebrania połączenia od pacjenta.

7. Celem zapewnienia bezpieczeństwa pielęgniarkom i położnym obsługującym teleporady, połączenia będą nagrywane.

8. Utworzony zostanie grafik dyżurów, w którym swobodnie będzie można wpisać sobie wybrany czas ( 7 czy 14 godzin) i dzień dyżurowania.

9. Projekt przewidziany jest na okres 1 roku, jeśli się sprawdzi będzie przedłużony.

10. Pielęgniarki i położne zainteresowane dodatkową pracą muszą w zgłoszeniu przesłać dane do umowy oraz dane o dodatkowych kwalifikacjach jeśli takowe posiadają:

- Imię nazwisko

- Nr PWZ

- Adres do korespondencji

- Adres mailowy, nr telefonu

- Dane teleadresowe do urzędu skarbowego

- Dane o posiadaniu kursu w zakresie ordynowania leków i posiadaniu podpisanej umowy z NFZ w tym zakresie ( w przypadku posiadania takiego kursu)

Oferta skierowana jest wstępnie do 500 pielęgniarek i położnych z całej Polski wobec czego decyduje kolejność zgłoszeń. decyduje kolejność zgłoszeń.

29 Marca 2021

SOS – POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH W CZASIE PANDEMII

22 Marca 2021

Szanowni Państwo, Pracownicy kujawsko-pomorskiej służby zdrowia,

od ponad roku cały świat walczy z wirusem SARS-CoV-2. Skutki ekonomiczne, społeczne, ale przede wszystkim czysto ludzkie spowodowane pandemią odczuwa każdy z nas. Trudno znaleźć osobę, która nie ma w swoim otoczeniu kogoś, kto był zakażony koronawirusem, poważnie chory lub niestety zmarł z powodu Covid-19. Problemy związane przeciążeniem systemu ochrony zdrowia, zamrożeniem niektórych gałęzi gospodarki, ale także izolacją, samotnością i rosnącą frustracją nie omijają także naszego Regionu.

Pragnę podziękować wszystkim Państwu, którzy nie szczędząc czasu i sił walczą o życie i zdrowie mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego. Bez Państwa wiedzy, doświadczenia i oddania pacjentom już dawno stalibyśmy na straconej pozycji w tym dramatycznym pojedynku. Jestem wdzięczny za dotychczas podjęty trud i poświęcenie. Wszyscy jesteśmy zmęczeni, nierzadko zrozpaczeni obecną sytuacją. Mam jednak nadzieję, że przed nami ostatnia prosta na drodze do normalności.

Wobec pogarszającej się z każdym dniem sytuacji epidemicznej zmuszeni jesteśmy uruchomić wszystkie możliwe rezerwy systemu ochrony zdrowia. W województwie kujawsko-pomorskim zwiększana jest stopniowo liczba łóżek dla pacjentów chorych na Covid-19, brakuje jednak niezbędnego personelu. Problemy dotyczą większości szpitali i poszczególnych oddziałów covidowych. Placówki województwa kujawsko-pomorskiego posiadają zasoby w zakresie dostępnych łóżek i niezbędnego sprzętu medycznego. Niestety bez kadry medycznej nie jest realne wykorzystanie potencjału szpitali i uruchomienie kolejnych miejsc dla potrzebujących wsparcia medycznego pacjentów.

W tej sytuacji pozwalam sobie po raz kolejny prosić Państwa o mobilizację i wsparcie kolegów i koleżanek pracujących na oddziałach covidowych, także w innych placówkach niż Państwa macierzyste. Jestem świadom, że to wymagająca, stresująca oraz obciążająca dodatkowym ryzykiem praca. Licząc na Państwa poczucie solidarności zachęcam do zgłaszania się do pomocy w jednostkach na pierwszej linii walki z epidemią. Zróbmy wszystko co w naszej mocy, by jak najszybciej wygasić trzecią, oby ostatnią, falę epidemii.

Z poważaniem

Piotr Całbecki

Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego

17 Marca 2021

Serdecznie zachęcamy wszystkie Panie Pielęgniarki do wypełnienia poniższej ankiety i podania informacji odnoszących się do placówek, w których Panie pracują. Będziemy bardzo wdzięczne za podzielenie się informacjami oraz opiniami na ten temat, gdyż wszelkie uzyskane wiadomości, umożliwią charakterystykę zastosowanych strategii zapobiegawczych w szkole oraz pozwolą na zbadanie kluczowych problemów odnoszących się do profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami w szkołach w czasie pandemii.

12 Marca 2021

Działania Zespołu Zarządzania Kryzysowego NIPiP podjęte w dniu 12 Marca 2021r

9 Marca 2021

Działania Zespołu Zarządzania Kryzysowego NIPiP podjęte w dniu 5 Marca 2021r

9 Marca 2021

Uchwałę Komisji Etyki Reklamy w sprawie reklamy piwa z wizerunkiem pielęgniarki na etykiecie

5 Marca 2021

NEWSletter NIPiP 4 marca 2021 r. Opieka psychiatryczna w czasie pandemii COVID-19 bezpłatna konferencja on-line 23, 30 marca 2021

3 Marca 2021

STANOWISKO NR 49 PREZYDIUM NACZELNEJ RADY PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH Z DNIA 2 MARCA 2021 R. W SPRAWIE PROJEKTU ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI I NAUKI ZMIENIAJĄCEGO ROZPORZĄDZENIE W SPRAWIE PODSTAW PROGRAMOWYCH KSZTAŁCENIA W ZAWODACH SZKOLNICTWA BRANŻOWEGO ORAZ DODATKOWYCH UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH W ZAKRESIE WYBRANYCH ZAWODÓW SZKOLNICTWA BRANŻOWEGO

24 Lutego 2021

Uprzejmie prosimy o wypełnienie poniższej ankiety. Chcielibyśmy zadać Państwu kilka pytań dotyczących Państwa doświadczeń związanych z nowym koronawirusem. Badanie ma na celu pomóc w ustaleniu postaw wobec koronawirusa, ich źródeł oraz konsekwencji.

15 Lutego 2021

Aktualizacja aktów prawnych

4 Lutego

List otwarty Prezesa Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych

4 Lutego 2021

Badanie pracy pielęgniarek i położnych

26 Stycznia

Na stronie www.nipip.pl istnieje możliwość weryfikacji posiadania Prawa Wykonywania Zawodu Pielęgniarki/Położnej.

W celu weryfikacji należy podać następujące dane:

1) PESEL pielęgniarki/położnej

2) Nr PWZ pielęgniarki/położnej

3) NAZWISKO pielęgniarki/położnej

Weryfikacja może posłużyć pracodawcy czy dana osoba posiada Prawo Wykonywania Zawodu Pielęgniarki lub Położnej. Zapewnia w ten sposób, że zatrudnia jedynie wysoko wyspecjalizowany zespół pielęgniarek/położnych. Daje to również gwarancję pracy pielęgniarkom/położnych, iż zawód ten jest wykonywany jedynie przez wykwalifikowany personel.

Weryfikacja może posłużyć również pacjentom. Dbając o bezpieczeństwo własne oraz swoich bliskich, warto mieć pewność, że osoby, które udzielają świadczeń zdrowotnych mają odpowiednie wykształcenie oraz uprawnienia do wykonywania zawodu pielęgniarki/położnej.

20 Stycznia 2021

Aktualizacja aktów prawnych

20 Stycznia

Sprawozdawczość statystyczna z zakresu ochrony zdrowia za rok 2020

przypominamy o corocznym obowiązku statystycznym, który dotyczy wszystkie podmioty wykonujących działalność leczniczą, w tym praktyki zawodowe lekarzy, lekarzy dentystów, pielęgniarek, położnych i fizjoterapeutów. Na terenie naszego województwa wybrane badania statystyczne prowadzone przez Ministra Zdrowia koordynuje Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy.

Sprawozdania statystyczne należy złożyć na odpowiednich dla Państwa działalności formularzach o symbolu MZ, za pośrednictwem systemu Statystyki w Ochronie Zdrowia (SSOZ).

Dla wszystkich podmiotów wykonujących działalność leczniczą, w tym praktyk zawodów medycznych z kodami rodzaju praktyki od 97 do 99 obligatoryjne są sprawozdania typu MZ-88 i MZ-89 (kadrowe).

Sprawozdań typu MZ nie wypełniają praktyki zawodowe świadczące usługi wyłącznie w zakładzie podmiotu leczniczego.

Obowiązek wynika z ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz.U. z 2020 r. poz. 443 ze zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 października 2019 r. w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2020 (Dz. U. poz. 2366 ze zm.) w części "Zdrowie i ochrona zdrowia".

Szczegółowe informacje zawierające zakres podmiotowy, przedmiotowy, terminy i formy przekazania danych sprawozdawczych znajdziecie Państwo w Biuletynie Informacji Publicznej K-PUW oraz Centrum e-Zdrowia w Warszawie www.cez.gov.pl. www.cez.gov.pl.

15 Stycznia

W przypadku zgłaszania błędnych danych w systemie e-Gabinet prosimy o weryfikację poprawności danych w CRPiP w Okręgowych Izbach Pielęgniarek i Położnych.

Jeżeli dane są prawidłowe to błędy pielęgniarki i położne muszą wyjaśniać u administratora systemu e-Gabinet.

Poniżej dane kontaktowe do pomocy technicznej tego systemu: W razie wystąpienia nieprawidłowości w działaniu aplikacji gabinet.gov.pl prosimy o skorzystanie z formularza zgłoszeniowego p1pomoc.csioz.gov.pl lub przesłanie zgłoszenia na adres:

- e-recepta@csioz.gov.pl w przypadku stwierdzonej nieprawidłowości z wystawieniem recepty.

- e-skierowanie@csioz.gov.pl w przypadku stwierdzonej nieprawidłowości z wystawieniem skierowania

- gabinet-pomoc@csioz.gov.pl w pozostałych przypadkach

Błędy w działaniu aplikacji można zgłaszać również na dedykowanej infolinii technicznej tel. 19 457

14 Stycznia 2021

Ankieta dla położnych

14 Stycznia 2021

Uproszczony dostęp do wykonywania zawodu pielęgniarki i położnej